loading...
سایت تفریحی پرتک
گزارش کپی مطالب

اگر مطلبی از سایت شما کپی شده است حتما اطلاع دهید

به سرعت پیگیری میشود

از این لینک : ارتباط با مدیر

آخرین ارسال های انجمن
حسین بازدید : 1015 1395/02/03 نظرات (0)

سرویس دینی جام نیـوز؛ اندونزی برای امنیت تردد زنان در شهر جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا، اتوبوس‌های ویژه این قشر از جامعه را راه اندازی کرد.

 

این اتوبوس‌های صورتی رنگ ویژه زنان از روز جمعه فعالیت خود را در پایتخت اندونزی آغاز کردند تا این قشر را در یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای اسلامی جهان با حدود ۵۹۰ کیلومترمربع مساحت جابجا کنند.

 

اندونزی حدود چهار سال پیش پس از دریافت درخواست‌هایی از طرف بانوان این کشور، برای نخستین بار یک قطار مسافربری ویژه بانوان در جاکارتا را نیز راه اندازی کرد.

 

 

Abna

حسین بازدید : 614 1395/02/03 نظرات (0)

گروه تروریستی تکفیری داعش با انتشار تصاویری از ذبح دو تن از گروگانهای این گروه خبر داد.

گروگان‌های مذکور، روزنامه نگاران تبعه فیلیپین بودند که دو ماه پیش از سوی این گروه ربوده و به جنگلهای شهر «ماندائو» واقع در جنوب این کشور منتقل شده و نهایتا به جرم جاسوسی برای دولت فیلیپین گردن زده شدند.


در تصاویر منتشره قربانیان ملبس به لباس نارنجی رنگ محکومان به اعدام داعش شده‌اند. شاخه داعش در فیلیپین پیشتر با نام گروه ابوسیاف شناخته می‌شد. اعضا و رهبران این گروه از پیروان تفکر وهابیت در منطقه مسلمان نشین جنوب تایلند هستند. مساجد این منطقه در اختیار وزارت اوقاف عربستان سعودی است. در پی گسترش فعالیتهای گروههای تکفیری دولت فیلیپین از ورود علمای وهابی تبعه سعودی به این کشور جلوگیری کرده است.

تصاویر در ادامه مطلب ...

حسین بازدید : 604 1395/02/03 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه اینترنتی گاردین، مسیر دوچرخه سواری که به تازگی بر روی دریای ریودوژانیرو احداث شده بود حداقل دو کشته بر جای گذاشت و اعتبار این شهر در کشور برزیل را که به عنوان میزبان بازی های المپیک انتخاب شده بود خدشه دار کرد.
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
سستی این پل تازه افتتاح شده به قدری بود که با آمدن یک موج دریایی تخریب شده و مسیر ویژه دوچرخه سواری را تخریب کرد. این تخریب منجر به سقوط دو دوچرخه سوار به دریا و کشته شدن آن ها شد. 
روزنامه های محلی برزیل می گویند، در زمان تخریب این پل، 5 نفر روی پل حضور داشتند که جسد دو تن از رکاب زنان پیدا شده است، این درحالی است که جسد دو تن دیگر مفقود و یک نفر دیگر ازاین پنج تن توانسته جان سالم به در برد. 
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
کشور میزبان المپیک 2016 برای میهمان هایش فاجعه آفرید + تصاویر
حسین بازدید : 4216 1393/10/20 نظرات (3)

آموزش کامل کار با اینستاگرام

 

آموزش اینستاگرام

چه هم‌اکنون در این شبکه فعال باشید و چه در زمان‌های قبل‌ فعالیت بیشتری داشته‌اید با این ده نکته و ترفندی که می‌خواهیم در این مطلب مطرح کنیم شما اطلاعات زیادی را در مورد نحوه کار با اینستاگرام دریافت خواهید کرد و از این پس بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی خواهید داشت.

 

برای مشاهده اموزش تصویری با ادامه مطلب مراجعه کنید ...

حسین بازدید : 1458 1393/10/18 نظرات (0)

باریک ترین گوشی سامسونگ

 

تلفن همراه جدید در ادامه سری A و Galaxy A5 و Galaxy A 3 با نام Galaxy A7 معرفی شده است که می‌توان گفت محصول جدید تلفیقی از دو محصول گلکسی A5 و A3 است.

 

برای خواندن اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید ...

حسین بازدید : 2493 1393/10/17 نظرات (0)

مستند «مثلث مرگ» درباره عملیات عاشورا در عراق است که منجر به آزاد سازی  منطقه « جرف الصخر » از اشغال تکفیری های داعش شد. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی شعبانی ساخته شده است.

 

برای دانلود این مستند به ادامه مطلب مراجعه کنید...

حسین بازدید : 1079 1393/10/16 نظرات (0)

معمولا ژانر "ترسناک” (چه از نوع بقا چه از نوع غیر بقا!) ژانر مورد علاقه‌ی همه‌ی بازی کنندگان نیست اما همین مورد عموم نبودن آن باعث می‌شود که یک سبکی خاص با مخاطبی خاص تلقی شود. مخاطبی که معمولا پای این بازی‌ها میخکوب می‌شود.
بدون هیچ معطلی و حرف اضافه ای به سراغ 10 بازی ترسناک برتر امسال می‌رویم، اما سعی کنید پس از خواندن این مقاله مجاب نشوید که سمت هر کدام از این بازی‌ها بروید زیرا یا راهی بیمارستان می‌شوید و یا شلوارتان نیاز به شست و شو خواهد داشت!

 

لیست بازی ها + توضیحات + تصاویر در ادامه مطلب ...

حسین بازدید : 1086 1393/10/16 نظرات (0)

ضرب المثل هم خدا رو میخواد هم خرما

عبارت مثلی بالا در مورد آن دسته افراد حریص و طماع به کار می رود که بخواهند از دو نفع و فایده مغایر و مخالف یکدیگر سودمند گردند و حاضر نباشند از هیچ یک صرف نظر کنند . این گونه افراد از هر رهگذر حتی اگر به ضرر دیگران هم منتهی شود جلب نفع شخصی را از نظر دور نمی دارند .

 

قبیل عرب هر کدام بتی به نام داشتند که با آداب مخصوص به زیارت آن می رفتند و قربانی تقدیم می کردند . معروفترین بت های سرزمین عربستان عبارت بودند از : هبل بر وزن زحل ، ود بر وزن رد ، بعل بر وزن لعل ، منت ، عزی ، سعد ، سواع ، یغوث ، یعوق ، که تقریباً کلیه قبیل عرب در زمان جاهلیت آنها را می پرستیدند و قربانی می دادند .

 

علاوه بر بتهای مذکور صدها بت دیگر هم مورد ستایش و نیایش بود که ذکر اسامی آنها از حوصله و بحث این مقاله خارج است .

اما جالب ترین بت پرستی ها که مورد بحث ما می باشد بت پرستی طایفه حنیفه بوده است زیرا کار جهل و انحطاط و گمراهی را این طایفه به جایی رسانیده بودند که بت معبود خویش را ، از آرد و خرما می ساختند و آن را می پرستیدند .

در یکی از سال های مجاعه و قحطی که شدت گرسنگی به حد نهایت رسیده بود افراد قبیله حنیفه آن خدای خرمایی را بین خود قسمت کردند و خوردند !!

 

پس از این واقعه در میان سایر قبایل عرب اصطلاح کل ربه زمن المجاعة رواج یافت و با تحریف و تصرفی که در این اصطلاح به عمل آمد عبارت فارسی هم خدا را می خواهد هم خرما را در میان ایرانیان به صورت ضرب المثل درآمد.

منبع: www.100100.ir

 

کلیدواژه ها : ضرب المثل خدا و خرما رو میخوان , هم خدا رو میخواد هم خرما , قصه ی ما مثل شد , قصه ی هم خدا رو میخواد هم خرما رو , قضیه ضرب المثل ها , این ضرب المثل از کجا اومده , داستان های جالب ضرب المثل ها  ,  ضرب المثل , 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدام تیم لیگ برتری هستید ؟
    نظر شما راجع به این سایت ؟
    دوست دارین چه نوع مطلبی بذاریم تو سایت ؟
    آپلود عکس و فیلم



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1123
  • کل نظرات : 779
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1841
  • آی پی امروز : 152
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 351
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 1,047
  • بازدید ماه : 3,197
  • بازدید سال : 81,445
  • بازدید کلی : 15,613,274
  • برخی از دوستان پرتک
    1- سعید سبا
    2- وحید کردزنگنه
    ---
    ایمان میرسالاری
    ابوالفضل تارم
    مالک اکبرزاده
    امید احمدی
    پوریا ولی
    احسان بیگدلی
    مسعود شیخی
    ایمان کرد زنگنه
    فرزاد رسائی کیا