تحصیل دندانپزشکی در آلمان | باشگاه پرواز
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تالار گفتمان هواداران باشگاه پرواز,باشگاه پرواز,مطالب تفریحی,ترول جدید,اس ام اس خنده دار,مطالب طنز,رامهرمز,

www.97ia.ir
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیمتفرقهتحصیل دندانپزشکی در آلمان

با کلیک رو دکمه g+1 :
صفحه اصلی انجمن رو محبوب کنین :

این صفحه از انجمن رو محبوب کنین
تعداد بازدید : 150
نویسنده پیام
saye13777 آفلاین


ارسال‌ها : 14
عضويت : 5 /4 /1401
تحصیل دندانپزشکی در آلمان



حصیل دندانپزشکی در آلمان و بررسی شرایط آن


تحصیل دندانپزشکی در آلمان گزینه بسیار مناسبی برای افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی است، چرا که کشور آلمان انتخاب گسترده و وسیعی را در بهترین دانشگاهها برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به دانشجویان بین المللی می دهد. دانشگاه های بزرگی در مونیخ و یا برلین وجود دارد وهم چنین دانشگاه های کوچکتری که در شهر های گریفسوالد و اسن واقع شده که گزینه مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان هستند. مدارس قدیمی در گوتینگن و یا سنت هایدلبرگ و موسسات جدید تر نظیر دوسلدورف رگنسبورگ نیز گزینه های مناسب دیگری برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان هستند.
شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی در آلمان برای افرادی که قصد تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان را دارند بدین صورت است که می بایست یک دوره منظم از تحصیل که حدود ده ماه به طول می انجامد را گذرانده و علاوه بر آن یک دوره تحصیل 6 ماهه را هم بگذرانند. دانشجویان پس از گذراندن 5 ترم مقدماتی که بیشتر دروس علوم طبیعی، پزشکی و مواد دندانپزشکی را می خوانند می بایست آزمون دندانپزشکی مقدماتی را با موفقیت سپری کنند. در 5 ترم دیگر، بیشتر دروس عملی و بالینی که شامل سمینارها ، سخنرانی ها و آموزش های عملی آموزش داده می شود که دانشجویان برای تکمیل دانش پزشکی و همچنین مهارت های دندانپزشکی این دوره ها را می گذرانند. پس از این دوره، دومین آزمون از طرف دولت گرفته می شود و در صورت قبولی در این آزمون به دانشجو مدرک دندانپزشکی اعطا می گردد. کسانی که قصد دارند تخصص دندانپزشکی در آلمان را اخذ کنند، می توانند در رشته های جراحی دهان ، بهداشت عمومی و یا تخصص ارتودنسی در آلمان ، سه تا چهار سال دیگر درس بخوانند. نکته دیگری که می بایست در نظر داشت این است که دانشجویان در سالهای میانی تحصیل برای کار آموزی در بیمارستانها مشغول به کار می شوند که جهت برقراری ارتباط با بیماران می بایست یه زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند. بنابراین کسانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی را دارند از این جهت با مشکل مواجه می شوند. با توجه به اینکه کشور آلمان از جهت نیروی پزشکی و به طور کلی کادر درمان با کمبود نیرو مواجه است، دندانپزشکان می توانند پس از معادلسازی مدرک دندانپزشکی در آلمان مشغول به کار در این کشور شوند.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان
تحصیل دندانپزشکی در آلمان و شرایط ورود به رشته دندانپزشکی



  • افرادی که دارای مدرک زبان b2 آلمانی هستند و قبولی رشته دندانپزشکی در کنکور ایران را دارند، می توانند با قبولی در آزمون ورودی مخصوص رشته های پزشکی وارد دانشگاه های دندانپزشکی در کشور آلمان شده و مشغول به تحصیل شوند.

  • چنانچه شخص متقاضی در سطح پایینی از زبان آلمانی باشد و حداقل مدرک A2 آلمانی داشته باشد، می تواند دوره زبان آلمانی را در این کشور بگذراند و پس از اخذ مدرک b2 آلمانی در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی شرکت کرده و در صورت قبولی و گذراندن دوره فاندیشن وارد دانشکده دندانپزشکی شده و تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی شروع نماید. نکته بسیار مهم در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان این است که شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان بسیار حائز اهمیت می باشد و دانشجویانی که معدل بسیار بالایی دارند شانس تحصیل در دانشگاههای این کشور را خواهند داشت.
هم چنین دندانپزشکانی که مدرک خود را از دانشگاه های غیر آلمانی دریافت نموده اند، می توانند پس از معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان در مراکز درمانی و بیمارستان های این کشور مشغول به کار شده و یا اینکه نسبت به تخصص دندانپزشکی در آلمان اقدام نمایند. دندانپزشکان می توانند در زمینه جراحی دهان، بهداشت عمومی و همچنین تخصص ارتودنسی در آلمان اقدام نمایند.
آلمان از جمله کشورهایی است که برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای آن فاکتور سن بسیار مهم است و دانشجو نباید گپ تحصیلی بالایی داشته باشد. چنانچه گپ تحصیلی بالای سه یا چهار سال باشد برای ویزای دانشجویی شخص ریسک ایجاد نموده و احتمال ریجکتی ویزا را بالا می برد.


تحصیل دندانپزشکی در آلمان و مدارک لازم برای پذیرش


برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان و اخذ پذیرش در این رشته شخص دانشجو می بایست ترجمه مدارکی که از سوی دانشگاه اعلام می شود را تهیه نموده و برای دانشگاه ارسال نماید. شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان بسیار مهم است و دانشجویان قبل از پذیرش می بایست این نکته را مد نظر قرار دهند. معمولا در اکثر رشته ها دو بار در سال شروع ترم در نظر گرفته می شود، ترم زمستان و ترم تابستان که برای ثبت نام در این دو ترم زمان خاصی تعیین می گردد که در هر دانشگاه و یا موسسه متفاوت است. توصیه می گردد حد اقل 6 هفته قبل از مهلت مقرر مدارک خود را ارسال نمایید تا در صورت لزوم وقت کافی برای اصلاح و رفع نواقص داشته باشید. در هر درخواست شما می بایست ظرف یک تا دو ماه از زمان ارسال درخواست، پاسخ داده شود.
هر دانشگاهی مدارک و روند مخصوص به خود را دارد ولی معمولا از دانشجویان درخواست می گردد موارد ذیل را ارسال نمایند:
    [*]مدرک دیپلم تائید شده و مدارک تحصیلی پیشین به زبان فارسی[*]ترجمه واحد های درسی و نمرات شخص[*]کپی پاسپورت ( صفحه مربوط به اطلاعات شخصی و شناسنامه عکس )[*]عکس پاسپورتی[*]مدرک زبان



با کلیک بر روی g+1 این پست را در گوگل محبوب کنید :

سه شنبه 04 مرداد 1401 - 23:35
ارسال پیام نقل قول لایک گزارش




برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ