مهاجرت به آمریکا | باشگاه پرواز
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

مهاجرت به آمریکا

تالار گفتمان هواداران باشگاه پرواز,باشگاه پرواز,مطالب تفریحی,ترول جدید,اس ام اس خنده دار,مطالب طنز,رامهرمز,

www.97ia.ir
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیمتفرقهمهاجرت به آمریکا

با کلیک رو دکمه g+1 :
صفحه اصلی انجمن رو محبوب کنین :

این صفحه از انجمن رو محبوب کنین
تعداد بازدید : 156
نویسنده پیام
saye13777 آفلاین


ارسال‌ها : 14
عضويت : 5 /4 /1401
مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل
مهاجرت تحصیلی یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان است. متقاضیان برای تحصیل در آمریکا باید ویزای دانشجویی آن را که در دسته‌های M و F قرار می‌گیرد، دریافت کنند. این ویزا اغلب همراه با مصاحبه بوده و متقاضیان باید بتوانند دلایل و اهداف خود را از تحصیل در این کشور به صورت واضح بیان کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آمریکا رواج بیشتری داشته و دانشجویان زیادی سالانه از طریق اخذ پذیرش در آن‌ها به آمریکا مهاجرت می‌کنند. آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین میزان دانشگاه‌های برتر، مکانی ایده‌ال برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی است. طول دوره دکتری در این کشور بیشتر از کشورهای اروپایی و حدود 5-6 سال است. از طرف دیگر فارغ‌التحصیلان دکتری شانس بسیار بالایی برای کار در موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها در سراسر جهان خواهند داشت. همچنین مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل راه مناسبی برای اخذ گرین کارت این کشور پس از چند سال تحصیل و کار است.

برای کسب اطلاعات در مورد تحصیل در آمریکا بیشتر بخوانید.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت کاری به آمریکا در حال حاضر برای ایرانیان بسیار سخت و دشوار بوده و تنها از طریق ویزای H1B امکان‌پذیر است. برای دریافت این نوع ویزای کاری، متقاضیان باید از طریق کارفرمایی معتبر در کشور آمریکا جاب آفر دریافت کنند. کارفرمایان نیز برای استخدام نیروی کار خارجی باید به مدت سه ماه در روزنامه‌ها و سایت‌های کاریابی آگهی داده و در صورت پیدا نکردن فرد مورد نظر امکان استخدام افرادی خارج از آمریکا را خواهند داشت.

ویزای موقت H1B برای کار در مشاغلی تخصصی است که نیازمند داشتن مدارک دانشگاهی است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ایرانی در آمریکا پس از پایان تحصیلات خود برای این ویزا اقدام می‌کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق کار نیازمند تخصص حرفه‌ای در شغل خود، سابقه کاری کافی و برقراری ارتباط با کارفرمایان در این کشور است.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
افرادی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان آمریکا و یا دارندگان گرین کارت آن را داشته باشند، می‌توانند ابتدا از طریق ویزای K-1 وارد این کشور شده و در طول مدت 90 روز ازدواج کنند. پس از ازدواج همسر آمریکایی یا دارنده اقامت دائم می‌تواند به عنوان اسپانسر و حامی خود را معرفی کرده و این زوج می‌توانند پس از تکمیل فرم دادخواست برای اتباع خارجی l-130 ، آن را به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا ارائه کنند. سپس اداره مهاجرت بسته به اینکه شخص مورد نظر در حال زندگی در آمریکا و یا خارج از آن باشد، روند حقوقی متفاوتی برای بررسی پرونده آن‌ها در پیش خواهد گرفت. فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق درخواست گرین کارت برای همسر ممکن است 6 ماه یا بیشتر به طول انجامیده و نیازمند انجام مصاحبه برای اثبات واقعی بودن ازدواج است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد
کشور آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که همچنان از قانون خاک برای اعطا تابعیت پیروی می‌کند. به عبارت بهتر در صورتی که فردی در خاک آمریکا (شامل کشتی و یا هواپیمایی که داخل مرز جغرافیایی این کشور باشد، نیز می‌شود) به دنیا بیاید، می‌تواند صرف نظر از وضعیت تابعیت والدینش، تابعیت آمریکا را کسب کند. لازم به ذکر است که مهاجرت به آمریکا از این طریق برای والدین چندان مناسب نیست، زیرا فرزند تنها پس از 21 سالگی می‌تواند برای گرین کارت والدین خود درخواست دهد. همچنین تمامی هزینه‌های درمانی و زایمان نیز شامل بیمه نشده و متقاضیان باید آن را بپردازند که به همراه هزینه درخواست ویزای تولد حدود 140000 دلار آمریکا خواهد بود.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای نخبگان
ویزای نخبگان آمریکا EB-1 به سه دسته از افراد تعلق می‌یابد:

افرادی که استعدادی استثنایی در زمینه‌های ورزشی، هنری و یا علمی داشته باشند.

اساتید دانشگاه و پژوهشگران برجسته دانشگاهی که حداقل 3 سال سابقه تدریس و پژوهش داشته و در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند.

مدیران ارشد اجرایی که به اداره کسب و کاری در خارج از آمریکا می‌پردازند.

متقاضیان برای آنکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشند، باید در حوزه خود کارنامه درخشانی داشته باشند، به طور مثال جوایز ارزنده‌ی بین‌المللی برده باشند، مقالاتی مهم منتشر کرده باشند، کسب و کاری موفق با دستمزدی بالا داشته‌اند و ...

برای مهاجرت به آمریکا از این طریق در دسته‌های دوم و سوم نیازمند پیشنهادی شغلی از طریق کارفرمایی آمریکایی هستید. اخذ پذیرش این ویزا بسیار سخت بوده و افراد بسیار کمی موفق به دریافت آن می‌شوند. اما پس از قبولی روند سریعی در ارائه اقامت دائم آمریکا داشته و پس از گذشت چند سال به سادگی می‌توان برای درخواست تابعیت اقدام کرد.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری
آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است و بسیاری از افراد تمایل دارند تا از طریق سرمایه‌گذاری در آن به اقامت دائم دست یابند. شهروندان ایرانی تنها می‌توانند از طریق ویزای EB5 برای سرمایه‌گذاری در آمریکا اقدام کنند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری از این طریق 900000 دلار است که باید به مدت دو سال باقی مانده و منجر به ایجاد در شغل در کشور آمریکا شود. فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ گرین کارت آن عموما حدود سه سال به طول می‌انجامد.

درباره مهاجرت سرمایه‌گذاری به آمریکا بیشتر بخوانید.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری
هرساله در ماه اکتبر کشور آمریکا سامانه ثبت‌نام لاتاری را باز کرده و به 55 هزار نفر گرین کارت آمریکا را اعطا می‌کند. این ویزا که با نام ویزای DV نیز شناخته می‌شود، به منظور افزایش تنوع قومی در این کشور طراحی شده و هر کشور دارای سهمیه مشخصی است. سهمیه ایران در این ویزا 3500 نفر بوده که پس از برنده شدن باید برای مصاحبه به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. افراد بالای 18 سال با در دست داشتن یک پاسپورت معتبر، یک قطعه عکس پرسنلی و مدرک دیپلم می‌توانند در لاتاری ثبت‌نام کرده و شانس خود را برای بردن در آن امتحان کنند. سیستم لاتاری بر اساس قرعه‌کشی و به صورت تصادفی بوده و برندگان می‌توانند همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری به دلیل نداشتن هیچ پیش‌شرطی چون دانش زبانی و یا سرمایه در میان مردم جهان محبوبیت زیادی داشته و سالانه میلیون‌ها نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند.


مهاجرت به کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

ثبت نام رایگان لاتاری

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی
افرادی که در کشور خود به دلایل نژادی، دینی، اعتقادی، سیاسی و ... مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، می‌توانند از دولت آمریکا درخواست پناهندگی کنند. برای درخواست پناهندگی، متقاضیان باید دلایل قانع‌کننده‌ای به آفیسر ارائه داده و در مصاحبه با سفارت نشان دهند که در صورت بازگشت به کشورشان دچار مشکل خواهند شد. پس از گذشت یک سال از مهاجرت به آمریکا از طریق، امکان درخواست برای گرین کارت وجود دارد. روش پناهندگی گزینه مناسبی برای مهاجرت نیست، زیرا متقاضی دیگر امکان سفر به کشور خود را نداشته و در کشور آمریکا نیز با مشکلات روحی متعددی روبه‌رو خواهد شد.

گروه مهاجرتی ادب به دلیل غیرقانونی بودن این مسیر هیچگونه مشاوره و یا اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانوادگی
اعضای خانواده شهروندان آمریکایی و یا دارندگان گرین کارت می‌توانند از طریق انواع ویزای خانوادگی این کشور برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. در فهرست زیر می‌توانید نام انواع ویزای خانوادگی این کشور و مشمولان آن را مشاهده کنید:

-ویزای IR2 برای فرزندان زیر 21 سال مجرد که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

-ویزای F2B برای فرزندان زیر 21 مجرد که والدین آن‌ها هر دو گرین کارت آمریکا دارند.

-ویزای F1 برای فرزندان بالای 21 سال مجرد که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

-ویزای F3 برای فرزندانی متاهلی که والدین آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

-ویزای F4 برای خواهران و برادران شهروندان آمریکا

-ویزای IR5 برای والدینی که فرزندان آن‌ها شهروند آمریکا هستند.

-ویزای F2-A برای همسران افرادی که گرین کارت آمریکا دارند.

نقش مهاجران در اقتصاد آمریکا
موضوع مهاجرت در آمریکا امروزه به مسئله‌ای حساس و پرچالش تبدیل شده است. بسیاری از سیاستگذاران آمریکایی حضور مهاجران را در این کشور برای انسجام فرهنگی مضر دانسته و معتقدند که ان‌ها موجب افزایش نرخ بیکاری و جرم در آمریکا شده‌اند. اما در واقعیت بررسی‌های اقتصادی و اجتماعی نشان داده است که مهاجران نه تنها به سرعت در جامعه آمریکا ادغام می‌شوند، بلکه سود و منفعت مالی نیز برای این کشور داشته‌اند. به عبارت بهتر، جمعیت مهاجران بر اقتصاد آمریکا تاثیری مثبت بر جای گذاشته‌اند.

در وهله اول باید خاطر نشان کرد که مهاجران، چه تحصیل‌کرده و متخصص باشند چه نباشند، تاثیری در نرخ حقوق و استخدام افراد بومی نداشته‌اند. در واقع در طول چند دهه اخیر، حضور مهاجران نه تنها موجب شده تا افراد بومی بتوانند در مشاغلی رده بالاتر با دستمزدی بیشتر استخدام شوند، بلکه حتی خلاقیت و نوآوری بیشتری از خود نشان دهند. از طرف دیگر ورود مهاجران به جوان ماندن بافت جمعیتی آمریکا نیز کمک شایانی کرده، به عبارت بهتر با اینکه روند کلی جمعیت بومی رو به پیری و رسیدن به سن بازنشستگی است، مهاجران به عنوان نیروی کار جدید جایگزین شده و با افزایش بهره‌وری اقتصادی به دولت کمک می‌کنند تا برای پرداخت حق بازنشستگی و تسهیلات از کارافتادگی افراد بومی سرمایه بیشتری داشته باشد. به طور کلی، اگرچه افراد بومی مالیات و هزینه‌های شهروندی بیشتری را تقبل می‌کنند، اما اقتصاددانان معتقدند که حضور مهاجران در بلند مدت برای اقتصاد آمریکا مفید خواهد بود.

فرمان ممنوعیت ورود به ایرانیان
با آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، کشور آمریکا سیاست‌هایی ضدمهاجرتی را علیه برخی کشورها در پیش گرفت. ترامپ چندین فرمان منع ورود برای کشورهای مختلف صادر کرد که تمامی آن‌ها شامل ایران نیز می‌شد. در آخرین فرمان ممنوعیت که در سال 2017 صادر شده و به 9645 مشهور است، شهروندان ایرانی از ورود به آمریکا تحت تمامی ویزاها به غیر از ویزای تحصیلی محروم هستند. البته با توجه به مشکلات حقوقی این فرمان، دادگاه آمریکا آن را ابلاغیه‌ای غیرقانونی خوانده و همچنان در اجرای آن مشکلاتی وارد است. با این حال درخواست بسیاری از ایرانیان از سال 2017 تا کنون به دلیل این فرمان ریجکت گشته‌اند. البته برخی از افراد نیز پس از انجام مصاحبه از این فرمان معاف گشته‌اند. یعنی حتی پس از صدور این فرمان نیز امکان مهاجرت به آمریکا به طور کلی از میان نرفته است و شهروندان ایرانی همچنان شانس اخذ ویزا را خواهند داشت. با این حال مهاجرت به این کشور به دلیل فرمان ممنوعیت سوم ترامپ بسیار سخت شده و ریسک بالایی دارد، به همین دلیل گروه مهاجرتی ادب به تمامی متقاضیان محترم پیشنهاد می‌کند که مهاجرت به کشورهای چون کانادا و استرالیا را در اولویت قرار دهند.


با کلیک بر روی g+1 این پست را در گوگل محبوب کنید :

سه شنبه 04 مرداد 1401 - 23:41
ارسال پیام نقل قول لایک گزارش




برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ